Tanec draka

Tanec draka se řadí mezi mé oblíbené krátké dynamické sestavy. Vhodná je pro všechny úrovně praktikujících. Úplně tu nejzákladnější variantu, kterou vám chci představit, zvládne opravdu každý. Neberte to jako jedinou možnou verzi, těch je nepočítaně a každý si svůj „dračí tanec“ může dle svých schopností a kreativity „vyšperkovat“. Dračí tanec působí aktivně, vesele, energicky, je to yangová sestava a yang symbolizuje vítr a oheň – tak jako drak.

Tuto sestavu můžete praktikovat samostatně nebo ji zařadit jako součást své dynamické lekce. Počet opakování si zvolte sami, pouze dodržujte stejný počet od každé strany. Pro začátek doporučuji pomalejší tempo, dokud se vám pohyby nezautomatizují a nebudete nad nimi muset příliš přemýšlet, poté se soustřeďte na kvalitu provedení a nakonec na spojení pohybu s dechem. Vyzkoušejte a sami uvidíte, jak vám dva tři „tanečky“ dokážou rozproudit krev.

Začínáme v poloze hory s dlaněmi spojenými před hrudníkem, pevná opora chodidel, protažená páteř za temenem hlavy (1), náš drak se rozhlíží po krajině a již se chystá ke svému letu, s nádechem přitáhneme pravé koleno a ruce do vzpažení (2).

S výdechem přecházíme do rovnovážného bojovníka (3), drak roztahuje křídla a vzápětí vzlétá vzhůru – nádech a bojovník jedna (4).

Výdech, dlaně položíme z vnitřní strany chodidla a klesáme hrudníkem k zemi (5), náš pomyslný drak padá dolů, avšak těsně nad zemí obrací svou tvář opět k obloze, s nádechem přecházíme do rotace, levou paži vytáhneme vzhůru (6).

Dlaň pokládáme na zem a protáhneme levou nohu, výdech (7), poté jde levé chodidlo mezi dlaně a my se s nádechem přes bojovníka dvě (8) zvedáme a přetáčíme k druhé noze (9,10). Drak oblétá svou horu a obrací svou pozornost k vrcholku na druhé straně údolí.

Pokračujeme v rotaci (11) pravou dlaň pokládáme z vnitřní strany levého chodidla, levou paží vzhůru (12). Vracíme dlaň na zem a opět protáhneme pravou nohu (13). Dračí tanec pokračuje nahoru dolů, nahoru dolů, nádech a výdech, nádech a výdech.

Přitáhneme koleno k hrudníku (14) a nohu pod tělem propneme do dálky, opíráme se o chodidla, zvedáme pánev a levou paži protáhneme do dálky (15). Ještě jeden pohled dolů a ještě další výkrut vzhůru.

Opět dlaň na zem a opět pravá noha do protažení, poté již pokládáme chodidlo mezi dlaně a
přejdeme do rovnovážného bojovníka. Přistáváme.

Z rovnovážného bojovníka spojíme chodidla, ruce protáhneme podél uší do polohy židle. Z této silné polohy, s chodidly pevně zatlačenými do podložky se rovnáme do výchozí polohy hory. Náš drak přistál na opačné hoře a opět se rozhlíží po krajině.

Stojíme na opačné straně údolí na druhé hoře, s nádechem vytáhneme pravé koleno k hrudníku, paže vzhůru do vzpažení…. a stejnou cestou (1-19) se vrátíme na svou původní horu. A teprve nyní zvedáme k hrudníku levé koleno a celé kolečko opakujeme od levé nohy.